недеља, 19. фебруар 2012.

Šta je prajmer za lice ili baza za šminku, kako se koristi i čemu služi?

Na fotografiji sam koristila Loreal Studio Secrets Smoothin Resurfacing Primer


U jednom od prethodnih postova pisala sam kojim se redosledom nanose proizvodi za šminkanje i  nakon toga dosta pitanja stiglo je u vezi prajmera ili baze za lice. Pitanja koja mi se često postavljaju su sledeća:

KADA SE KORISTI PRAJMER ILI BAZA
KO TREBA DA GA KORISTI
KAKO SE KORISTI
DA LI SE KORISTI SVAKI DAN ILI PONEKAD...

Pa da krenemo od početka...


ŠTA JE PRAJMER ZA LICE ILI BAZA ZA ŠMINKU

Prajmer je providna ili blago obojena podloga za šminku koja čija je uloga da matira lice, smanji vidljivost pora, ujednači teksturu kože i u nekim slučajevima ublaži crvenilo ili da sjaj koži. To je kremasta, svilenkasta tekstura, dosta gusta kako bi ostala na površini kože.

PODELA PRAJMERA ZA LICE

Prajmer za celo lice:

SVAKODNEVNI OD SVEGA PO MALO - oni ujednačavaju kožu, ublažavaju pore, poboljšavaju teksturu i čine da šminka duže traje. Međutim nisu posebno namenjeni korekciji nekih problema, i ukoliko želite bolji efekat za recimo matiranje odlučite se za neki koji je namenjen baš tome. Tu imamo Sephora, Inglot, Oriflame, Avon...
Sephora Smoothing Primer

Oriflame Face Primer Studio Artist

Inglot MakeUp Base
Avon Primer
MAC Pre+Prime Skin Base

Loreal Lumi Magique Primer (ima da se kupi u Srbiji)


BLAGO KOREKTIVNI - prajmer u boji. Reč je o veoma blagoj korekciji i ne treba očekivati čudo. Tako zeleni prajmer ublazava crvenilo, prajmer sa sedefastim česticama roti i narandžasti daje živost takozvanoj "beživotnoj sivkastoj koži", ljubičasti koretkor takođe ublažava sivilo kože i manje fleke... Takvi su Studio Secrets od Loreal-a, Photo Finish od Smashbox-a i HD od MakeUp for Ever MUFE. Na žalost ni jedan od ovih na fotografijama (po mom trenutnom saznanju) nije moguće kupiti u Srbiji.

Baze za šminkanje
Loreal  Studio Secrets

Baze za sminkanje
Smashbox Photo Finish

Baze za sminaknje
MUFE HD High Definition Primer

MAC Prep+Prime Skin Enhancer


POSEBNO NAMENJENI UBLAŽAVANJU PORA I NERAVNINA NA LICU TJ. UJEDNAČAVANJU TEKSTURE KOŽE - su prajmeri koji su po svojoj teksturi najgušći (nikada nisu u na pumpicu zbog svoje gustine) i ne stavljaju se na celo lice, već uglavno tamo gde su pore prošrene ili bore izražene. Oni se često nazivaju i filerima što znači da popunjavaju! Takvi su Loreal Studio Secret Smoothing resurfacing primer i Christian Dior Diorskin Crystal Nude Natural Matt Skin Perfecter, MAC Prep+Prime Skin Smoother

Loreal Studio Secrets Smoothin Resurfacing Primer


Christian Dior Diorskin Crystal Nude Natural Matt Skin Perfecter

Benefit POREfessional (ima ga u Sephora radnjama u Beogradu)


POSEBNO NAMENJENI MATIRANJU
Neki prajmeri posebno su namenjeni matiranju masne kože. I takvi su npr. MUFE All Mat i već prethodno pomenuti Christian Dior Diorskin Crystal Nude Natural Matt Skin Perfecter, MAC Prep+Prime Skin Smoother

MUFE All Mat

MAC Prep+Prime Skin Smoother

Da biste znale kada da ga koristite najvažnije je da znate ČEMU ON SLUŽI i onda ćete i same moći da zaključite kada vam je potreban.

Pajmer ili baza čini da:
- šminka izgleda lepše - jer umanjuje vidljivost pora i sitnih bora
- šminka traje duže - jer štiti šminku od masnoće lica

KADA KORISITI PRAJMER ZA LICE I KO TREBA DA GA KORISTI

Ne morate koristit prjamer ukoliko:
- imate suvu kožu - jer ona ne luči masnoću i šminka na njoj traje dugo bez obzira da li imate bazu ili ne. Obično su na suvoj koži i pore manje vidljive.
- imate manje od 25 godina - koža je glatka i fina, pore još nisu vidljive
- vam se ne vide pore na licu

Pajmer treba da koriste oni koji:
- imaju masnu kožu - da se šminka ne bi rastvarala u toku dana, tj nestala sa lica
- na delovima lica proširene i vidljive pore
- imaju preko 30 godina i već fine borice

Ne morate ga koristiti svaki dan. Koristite ga kada želite da šminka izgleda lepše i traje duže.

Ako Vam se masti samo T-zona, stavite prajmer samo na T-zonu!

KAKO GA KORISTITI

Možete ga koristiti i samostalno bez druge šminke jer on sam po sebi ulepšava kožu.

Ako Vam je koža masna ili želite da šminka extra dugo traje u nekoj prilici očistite lice tonikom i stavite prajmer direktno na čisto lice (NE STAVLJATE KREMU)!

Preko prajmer stavljate tečni puder i dalje normalno nastavljate sa šminkanjem!


Nauči: Kako da odrediš kom tipu pripadaš - toplom ili hladnom

Obavezno pročitaj: Šta jer primer ili baza za senku za oči



10 коментара:

  1. Oriflame prajmer ima slicnosti sa MAC-ovim,,,Nemoguce..:D

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hej, ima pravo, pogresno sam se izrazila. Mislila sam po tome sto su obe sa tim ruzičastim česticama, ali sad i ja vidi kako je ispalo :)

      Избриши
    2. Da li je ikako moguce da napravis tutorial za look sa profil fotke sa fb-a? Prelepo ti stoji ljubicasta boja senke ...pa posto sam i ja crnka volela bih da isprobam.

      Избриши
    3. hej, tehnika je ista koju sam koristila u ovom videu, samo sto je druga boja

      http://www.youtube.com/watch?v=o5OU7IP1XIU

      Pozz

      Избриши
  2. Rado bi probala Sephorin no nemogu tako lako do njega ima ga u ZG aj ja sam na drugoj strani Hrvatske :((( a valjda cu imati priliku da ga kupim :)

    http://makeupmaja.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши
  3. Ja imam Sephorin, kupila sam ga na nekom snizenju-fin je, koza bude glatka i barsunasta...

    ОдговориИзбриши
  4. obozavam primere, ja koristi Kiko i MAC za sad! Probala sam i Too FAced, nije nesto, zadrzavao mi se u porama!

    ОдговориИзбриши
  5. Који прајмер мислиш да је најбољи за особе које имају проблематичну, масну кожу, са акнама? Да ли уопште постоји неки који осим што ће задржати шминку на лицу, неће довести до погоршања стања коже лица?
    Хвала! Позз

    ОдговориИзбриши
  6. Tek od skoro sam pocela da koristi prajmer. Koristim Benefit POREfessional i zadovoljna sam. Meni cak utice i na smanjeno mascenje T-zone. Kada nanosim prajmer ne koristim kremu, vec na ocisceno lice direktno nanosim prajmer, a zatim puder ;)

    http://headindclouds.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  7. ja koristim Loreal-ov i to malo cudo je presavrseno ! :D
    koza mi bude mekana,i spremna za sminkanje
    sa ovim prajmerom sve ostaje na mestu,i zadrzava kozu matiranom sve vreme,sto meni savrseno odgovara
    problem je sto ga nisam uspela naci u Srbiji,a u inostranstvu me je kostao 15e,iako je cena pristupacna meni se on prebrzo trosi,jer pakovanje je ipak malo,a ne postoji vece :)
    pozdrav :*

    ОдговориИзбриши